Over de17e breedtegraad - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Jan en Lenie Ven - WaarBenJij.nu Over de17e breedtegraad - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Jan en Lenie Ven - WaarBenJij.nu

Over de17e breedtegraad

Blijf op de hoogte en volg Jan en Lenie

22 Januari 2014 | Vietnam, Hué

Vandaag konden wee uitslapen, want wee vertrokken pas om 10.30 uur. Als eerste brachten wee een bezoek aan het tunnelcomplex van Vinh Moc. Dit was erg indrukwekkend. Het is niet te bevatten dat mensen daar 30 meter ondergronds 7 jaar lang hebben moeten wonen. Er waren wel wat kamertjes, een familiekamer en een kraamkamer. Er zijn in die tijd nog 12 babies geboren. Het meeste jongetjes, want in stress situaties worden er meer jongetjes verwekt.
Hierna bezochten we de voormalige grensovergang tussen Noord en Zuid Vietnam, de DMZ demilitarisate zone genaamd. Hier was alles van het ene op het andere moment hermetisch afgesloten. Mensen die smorgens naar hun werk gingen, konden savonds niet meer terug, dat heeft zo 30 jaar geduurd.
Na een opfrisbeurt in het hotel zijn we met de hele groep uit eten gegaan. Dit was weer voortreffelijk.

• 23 Januari 2014 - 14:31

Danielle:

Lieve pap en mam,

Klinkt interessant allemaal wat jullie bezoeken. Hier gaat alles prima. Op het werk is het druk.
    Gelukkig want dan gaat de tijd tenminste lekker snel.Met Danique gaat het ook prima nog steeds erg verkouden. Raquel gaat ook goed.

kus van ons