Reisdag naar Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jan en Lenie Ven - WaarBenJij.nu Reisdag naar Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jan en Lenie Ven - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Phnom Penh

Blijf op de hoogte en volg Jan en Lenie

07 Februari 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Om 07.30 uur vertrokken we met het busje richting Phnom Penh. Na een uurtje rijden stopten we bij de Angkorian bridge, deze brug is 800 jaar oud en heel mooi. Na weer en paar uur gereden te hebben stopten we en gingen per fiets naar het tempelcomplex Sambor Prei Kuk. De resten van deze tempel liggen midden in het bos en dateren uit de 7e eeuw. Er staan maar een paar torens meer overeind. Hierna kregen we onze lunchbox aangeboden en lunchten op een lokaal terras.
Na de middag stopten we bij Skuon oftewel spinnendorp. We bekeken op de markt gefrituurde spinnen, torren en nog meer van dat soort.
Het allerergste vandaag was de reis, bijna 400 km in elf uur, waarvan we drie uur hebben gestopt. Deze highroad number 6 was grotendeels opgebroken of heel slecht, het leek wel of we meededen aan de Dakar rally.

• 07 Februari 2014 - 17:29

Mattie:

Ach ja maak je dat ook eens mee. Haha.

• 08 Februari 2014 - 08:50

Kees En Tonie Polderman:

We begrijpen dat dit niet een standaardreisje is, maar dan heb je ook wat.
    Van spinnendorpen naar tempels en zo verder.
    Ik zou jullie wel eens willen zien zitten als vier Middelburgers in de bus.
    Ik hoop dat jullie opgenomen zijn in een fijn reisgezelschap en dat je nog veel interessante dingen zult gaan zien. Geniet van het land, geniet van elkaar.
    Hartelijke groeten van de buren, ook aan leen en Jeanet
    Goede reis verder.
    Hier is alles in orde.

• 08 Februari 2014 - 16:48

Bep:

En waren de insecten lekker!? Ze schijnen wel erg gezond te zijn hè, dus is het nog ergens goed voor. Groetjes en goede reis terug en nog bedankt voor de digitale reis, het was leuk om te volgen