Excursiedag in Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jan en Lenie Ven - WaarBenJij.nu Excursiedag in Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Jan en Lenie Ven - WaarBenJij.nu

Excursiedag in Phnom Penh

Blijf op de hoogte en volg Jan en Lenie

08 Februari 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Als eerste gingen we om 08.00 uur naar het koninklijk paleis, gebouwd in 1866 van hout en later herbouwd in steen. Het is een kolossaal magnifiek gebouw met veel al even mooie bijgebouwen. Als een van de belangrijkste gebouwen wordt genoemd de zilverpagode. Hier is de vloer belegd met zilveren tegels. De huidige koning is met zijn 61 jaar nog steeds vrijgezel. Zijn vade, Norodom Sihanouk, had het beter geregeld, hij had wel 16 concubines en 7 vrouwen, waarbij hij 27 kinderen heeft.
Hierna stond het nationaal museum op het programma, dat hebben we niet gedaan maar zijn een uur de stad in gegaan. We kwamen nog bij een straatjongeren project waar men probeert kinderen van de straat een horeca opleiding te geven.
Na de lunch in een supermooi restaurant gingen we in een riksja naar het genocide museum. Alles wat vanmorgen vrolijk was, veranderde nu in verschrikkelijke ellende. Hier werden door Pol Pot 17000 mensen gevangen gehouden, ook vrouwen en kinderen, vreselijk gemarteld en op 7 na, vervoerd naar de killing fields en daar vermoord. Er leven er nu nog 2 van waarvan we er 1 hebben ontmoet die daar een boek over deze verschrikkingen verkoopt. Deze man is nu 77 jaar. Dit alles is nog maar 40 jaar geleden.
Maar goed, het leven gaat weer verder en nu zitten we weer in ons luxe hotel verslag hiervan te doen.

• 08 Februari 2014 - 12:03

Danielle:

Geniet nog maar effe van alle luxe en rust.....Das maandag weer over!!!!!