Varen op de Mekong rivier - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Jan en Lenie Ven - WaarBenJij.nu Varen op de Mekong rivier - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Jan en Lenie Ven - WaarBenJij.nu

Varen op de Mekong rivier

Blijf op de hoogte en volg Jan en Lenie

03 Februari 2014 | Vietnam, Can Tho

Om 08.00 vertrokken we met de bus richting de Mekong rivier. We stapten op een mooie boot voor een korte tocht. Weer aan wal bezochten we een fabriekje waar we te zien kregen hoe ze rijst poften, rijstvelletjes maakten en hoe ze de beroemde Vietnamese snoepjes maakten. Thee gedronken met alle bovenstaande lekkernijen.
Weer terug op de boot, waar we na een poosje varen overstapten in kleine driepersoons roeibootjes. Hier vaarden we mee door de zijarmen van de Mekong rivier. Na een half uur stappen we weer op de grote boot en vaarden richting onze lunchplaats op een eiland in de rivier. Na de lunch vaarden we naar de plek waar de bus ons op zou wachten. Dit laatste stuk verliep niet geheel volgens plan want het water stond zo laag dat we telkens aan de grond liepen. Dit zorgde voor veel hilariteit.
Het was een hele leuke dag met tot slot vanavond het afscheidsdiner.

• 03 Februari 2014 - 16:48

Danielle:

De laatste week alweer. Gaat snel zeg.....geniet nog naar effe! X van ons

• 03 Februari 2014 - 22:16

Mattie:

Hee,

Oh ja daar zijn we ook geweest. Volgens mij heb ik toen ook nog snoepjes gekocht.op de Mekong hebben we ook gevaren. Volgens mij ook in kleine bootjes. Ik zou het boek eens moeten pakken.
    Geniet nog maar even, het gast weer al opschieten.
    Vanmorgen was het gezellig met de 2 dametjes.
    Leuk hoor.

Groetjes van Mat en Eric