De tweede dag in Phan Thiet - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Jan en Lenie Ven - WaarBenJij.nu De tweede dag in Phan Thiet - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van Jan en Lenie Ven - WaarBenJij.nu

De tweede dag in Phan Thiet

Blijf op de hoogte en volg Jan en Lenie

30 Januari 2014 | Vietnam, Phan Thiết

Om 10.00 uur gaan we op pad voor onze excursie. Eerst nog wat vertellen over de weg die we elke dag volgen. Er is maar een doorgaande weg van Noord naar Zuid Vietnam, de highway number one, totaal ongeveer 1900 km. Je hoeft je daar niet veel van voor te stellen, want deze is nog veel slechter dan de oude weg van Vlissingen naar Bergen op Zoom, door alle dorpen heen, daarom komen we ook maar aan een krap gemiddelde van 35 km per uur.
Nu naar vandaag. Als eerste bewonderen we het uitzicht op een vissersdorp en de vissersvloot. Daarna een bezoek aan de zandduinen, hier naar boven geklommen. Af en toe moest je gaan zitten omdat je voeten verbrandden in het zand, het leek net of je in de woestijn liep.
Weer in de bus om te gaan kijken bij een vissaus makerij, als je dit geroken hebt, eet je geen vissaus meer, het is gewoon een lijkenlucht. Vervolgens wandelden we via een beekje naar de Grand Canyon van Vietnam. Om dit te kunnen bekijken moest je wel een zandheuvel opklimmen. Jan heeft dit gedaan om alles te kunnen filmen, Lenie en het grootste deel van de groep volgen de beek tot het eindpunt, vervolgens het zelfde stuk weer terug, waarbij we nog een kudde koeien tegenkwamen. Een hele leuke dag.

• 30 Januari 2014 - 15:56

Bep:

Hallo globetrotters, jullie hebben het prima naar de zin he zo te lezen. Lekker temperatuurtje, lekker eten, wel vol te houden. Het is hier een graad of 4, maar verschil moet er zijn! Mattie is nog langs geweest vorige week vrijdag, even gezellig zitten kletsen. Hartelijke groeten voor iedereen en geniet maar lekker, want het
    Is om voor je het weet en ik volg jullie wel op het blog. Doeiiiiii

• 31 Januari 2014 - 08:24

Mattie:

Hallo,

Ziet er weer goed uit. Leuk hoor.
    Het is gewoon een mooi land.
    Je vliegen zeker een dezer dagen naar Cambodja?
    Ik was inderdaad nog op de club. Gezellig.
    Van de week geen tijd.
    Vandaag Breda.
    Misschien volgende week weer even.
    Nog veel plezier.

Gr. Mat en Eric.