Over de Wolkenpas naar de warmte - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jan en Lenie Ven - WaarBenJij.nu Over de Wolkenpas naar de warmte - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Jan en Lenie Ven - WaarBenJij.nu

Over de Wolkenpas naar de warmte

Blijf op de hoogte en volg Jan en Lenie

24 Januari 2014 | Vietnam, Hoi An

Om 08.00 uur vertrokken we richting Hoi An, via de prachtige wolkenpas, die de scheiding vormt tussen het koele en het warme gedeelte van Vietnam. Boven hadden we geluk, want het was redelijk helder, mooie vergezichten. Minder leuk waren de zeer agressieve dames, die je van alles wilden verkopen, je moest ze bijna van je af slaan. Hierna stopten we bij het bekende Danang Beach, het surfparadijs van Amerikaanse soldaten tijdens de Vietnam oorlog. De zee was ruw met hoge golven.
Na de gezamenlijke lunch liepen we het gezellige stadje in om de sfeer te proeven. We bezochten een Chinese tempel, het oudste huis van Hoi An, de beste kledingmaker en de overdekte brug, waar vroeger handel gedreven werd. Vanavond met z'n allen uit eten naar eenaanrader van de reisleider.