Zonsopgang - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Jan en Lenie Ven - WaarBenJij.nu Zonsopgang - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Jan en Lenie Ven - WaarBenJij.nu

Zonsopgang

Door: janenlenie

Blijf op de hoogte en volg Jan en Lenie

19 Januari 2012 | Indonesië, Kalibaru

Met kleine busjes vertrokken we om 01.00 uur richting Bromo vulkaan. Dit was drie uur rijden en na een uur wachten helaas geen zon te zien bij dageraad. In jeeps verder naar de voet van de Bromo vulkaan. met de benenwagen verder omhoog en daarna ook nog een trap van 175 treden om een kijkje te kunnen nemen in de krater. Het was erg gevaarlijk bovenop want het was een smal randje om op te staan. Het zicht in de krater was geweldig. Deze vulkaan is in november 2010 nog uitgebarsten.
Na weer een lange busrit gingen we nog op excursie naar een weeshuis. Dit was prachtig. Er wonen hier 42 kinddren van 4 tot 20 jaar. Eerst kregen we een rondleiding over de plantage waar koffie, cacao, kaneel, rijst en nog veel meer wordt verbouwd. Alle opbrengst komt ten goede aan het weeshuis. We werden verrast met koffie en lekkers en zang en dans door de kinderen. De gezichtjes van de kinderen straalden toen wij cadeautjes uitdeelden. Geweldig mooi.

• 20 Januari 2012 - 12:49

Jan:

Drink vooral geen Arak! Vorig jaar vier toeristen dood en drie voor altijd blind geworden omdat er antivriesmiddel in de arak zat. Die flessen worden nog steeds verkocht!

Google even DE ULTIEME GIDS VOOR BALI (die ook over andere Indonesische eilanden handelt) als je grappige en ook serieuze tips wil lezen (geheel GRATIS)

En google ook De Ultieme Gids voor Bali deel 2, waar je leest hoe om te gaan met Indonesiërs, de beleefdheidsregels, de mentaliteit, de politie, enz..